Songkran

Jag har varit i Thailand många gången men aldrig fått uppleva det thailändska nyåret förutom i år. I förrgår, den 13 April, firade både thailändarna och turisterna in det nya året med ett enda stort vattenkrig. 
Folk stod utmed gatorna och kastade vatten på folk som körde förbi, pickup bilar körde runt och kastade vatten på alla de körde förbi, folk på stranden kastade vatten, folk på restauranger kastade vatten.. Alla kastade och sprutade vatten!
Vi tillhörde den skaran som blev totalt nersprutade med vatten påväg till stranden och de som kastade vatten på alla som var på samma strand som oss.
Vi kastade ju inte bara på andra utan blev även kastade på av alla på stranden. Jag lyckades få två
20 liters hinkar med vatten över mig, inte så farligt tänker ni då! Nej, det hade inte varit så farligt om
det inte varit för att mina bikinibyxor är en storlek för stora och därmed gjorde att jag visade röven
för hela stranden två gånger!
Förutom att jag visade mitt likbleka arsle så hade vi riktigt skoj. Vi stannade på Sairee beach i några
timmar innan jag var helt trött och slut i kroppen efter det enorma vattenkriget.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback