One night in Bangkok

Bamsekel med Loppan innan vi åkte. Brillorna var obligatoriska då tårarna sprutade!
Rickard checkar bagaget innan vi går på båten. Jag kom i sista sekund på att vi glömt låsa en lägenhet så det var bara till att ta första bästa taxi hem igen..
Pizza Company - the best company you can have!
Jippie! Tummen upp för 1a klass och egen kupé!
Jag var som vanligt ledsen när vi skulle säga hejdå till Loppan och grät både en bra stund innan och en bra stund efteråt. Hon har det bra hos sina riktiga ägare men självklart är det tråkigt att lämna sin lilla Loppa ändå!
När vi kom ner till hamnen  och vi gick igenom väskorna kom jag på att jag glömt låsa en av lägenheterna och fick fullkomligt panik. Taxi på Koh Tao är onödigt dyrt så det sved att behöva åka den knappt 1 km fram och tillbaka för 400 bath. Det blev allefall låst och vi hann med båten till fastlandet!
I Chumpoon gick tiden otroligt långsamt fram tills vi insåg att de hade gratis wifi där vi satt och kunde titta på lite Big Brother och samtidigt slå ihjäl tid!
Väl på tågstationen var vi helt säkra på att tåget, som vanligt, skulle vara några timmar försenat. Vad vi lärt oss är de thailändska tågen inget att lita på men denna gången hade vi helt fel. 20 min innan utsatt tid rullade tåget in och vi var nära på att missa det, he he. Vi satt kvar och kollade på alla som gick på och insåg att det började bli ganska tomt på perrongen, så jag gick fram till en i personalen och frågade när tåg 86 skulle komma in och fick då svaret att tåg 86 var inne. Jisses, det blev snabba ryck och vi sprang allt vi kunde med alla väskor!
Vår lilla kupé var en succé! Nu kan man inte jämföra den thailändska standarden med den svenska, så för att vara thailändsk standard var det lyx. Stora rymliga sängar (om man jämför med 2a klass där Rickard är tvungen att ligga såhär) var mest uppskattat! Minst uppskattat var utan tvekan ACn som sprutade ut iskall luft rak på mig som låg i den övre sängen. ACn gick inte reglera så jag fick snällt gilla läget och försöka värma mig så gott jag kunde med den tunna filten man fick. Och vem hade mage att klaga på kylan och sa att han inte kunnat sova på hela natten för det varit så förbannat kallt! Rickard såklart!
Nu blev det mycket text så det är bäst jag slutar innan jag tröttar ut er!
Imorgon fortsätter shoppingen och en sista fitting hos Vicky. Om jag känner oss rätt blir det nog några serier bowling också!
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback