Loppan!

Jag har tidigare fått några frågor om vem Loppan egentligen är, så det är väl på tiden att vi får klarhet i den saken?
Loppan kom till oss för ca 3 år sedan när vårt hus här i Thailand var färdigt. Hon dök upp här på dagarna och försvann igen på kvällarna. Vi hade först ingen aning om vart hon kom ifrån men efter ett tag fick vi veta att hon egentligen tillhör några thailändare som bor ganska nära oss.
När vi är i Thailand bor Loppan hos oss och är vi är hemma i Sverige bor hos sina ägare. Det tar ett tag för henne att förstå att man har kommit så hon brukar komma hit någon vecka efter oss. 
Hon är fortfarande hos oss på dagarna men går hem på kvällarna. Hon brukar komma tillbaka mitt i natten, ibland möter man henne när vi har varit ute och festat och är påväg hem.
Det finns ganska många hundar på Koh Tao. Vissa är i bra mycket bättre skick än andra. Loppan tillhör den skaran som är i riktigt bra skick. Jag är noga med att lusa av henne titt som tätt ifall hon skulle ha löss, borstar pälsen varje dag och se till att hon håller sig fin och fräsch!
Hon är världens bästa hund och är snäll mot alla!
Jag älskar min Loppa och kommer gråta floder när vi åker här ifrån!




Kommentarer
Postat av: Kimpaaa

ASG snygg bild på när hon sträcker sig! haha!!

2011-02-24 @ 14:10:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback