usch för Vietnam!

Vi befinner oss i Saigon, Vietnam och jag kan väl inte direkt påstå att vi älskar detta land. Jag som varit här tidigare hade låga förhoppningar om denna vistelse och hittills har de inte höjts.
Rickard försökte verkligen ge det en chans igår men efter att han betalade taxichaffisen 300.000 istället för 30.000 gav han också upp hoppet! He he!
Vi har bara varit där i ett dygn och ska inte åka tillbaka till Thailand förens om 3 dagar. Vi vill ju inte sitta på hotellrummet och deppa resterande tid så vi får försöka hitta på någonting. Nu ska vi åka bort till ett större shoppingcenter och bowla och se om vi kan hitta någon vettig restaurang. Maten här är verkligen kass. Vi beställde vårrullar igår men jag kunde inte ta mer än en tugga. Rena skiten!
Imorgon ska vi antagligen besöka tunnlarna från Vietnamkriget. Det ska faktiskt bli roligt. Jag var där förra gången jag var här i Saigon, men det var ganska många år sedan så det kan vara bra att friska upp minnet lite.
Skriver mer ikväll när vi är hemma igen! Då ska jag visa mitt väskköp från Bangkok. Min andra designerväska är köpt och jag är supernöjd!!!
Efter att ha vandrat runt i en timma och inte hittat ett enda vettigt ställe att käka på gav vi upp och gick in på Swendsens och åt glass!!
Moppetaxichaffisarna som tjänade en rejäl hacka på att Rickard inte kan räkna nollor! ;)
Framåt kvällen hittade vi en "italiensk" restaurang som såg mer mysig ut än vad det var gott!

Kommentarer
Postat av: verica

Hejsan på er!!



Saknar er redan och tycker mycket synd om er.

Att eran vistelse skulle bli så bedrövlig, får hoppas att det blir bättre.

Kan ni inte gå och käka där vi brukade göra, tror inte att det är så långt från där ni bor.



Tunnlarna är intressanta att titta på , men låt inte Rickard krypa in där och fastna, du kommer ju ihåg att Jocke knappt kunde ta sig igenom dem.



Ha det nu så gott.

Stor kram från mamma



Lilla Maja hälsar.

2011-01-11 @ 13:44:20
Postat av: Kimpaaa

Tja bruttan!

Du. Ska vi betala dig i bath eller svenska pengar, för att vi får bo hos er?

2011-01-11 @ 15:35:10
Postat av: Sofia

Men va sjutton! vårrullarna va ju det bästa med Vietnam =)

gå till militärmuseet också!



puss på er

2011-01-12 @ 16:51:44
Postat av: cathrin

varför åkte ni till vietnam? =)

2011-01-14 @ 00:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback