första soppatorsken!

Idag har vi varit superflitiga och fått gjort en hel del. Vi gjorde ett lunchstopp hos vår vän Mama och när vi körde hem fick vår livs första soppatorsk! Haha! Vi blev stående mitt mellan två uppförsbackar så vi kunde inte rulla till närmsta mack om vi så ville!
Jag satte mig på moppen för att "vakta den" och Rickard fick pinna iväg på jakt efter bensin! Efter några minuter brassar han förbi mig, där jag sitter som ett fån på moppen, med en moped som jag aldrig tidigare sett. Inte ett ord säger han heller utan för bara förbi mig!
Han kommer tillbaka efter ytterligare någon minut med en gammal spritflaska fylld med bensin. De säljs såna flaskor utmed vägarna överrallt i Thailand.
Jag fick veta att Rickard frågat en gammal tant i jakt på bensin om hon sålde någon. Hon förstod inte ett ord engelska men erbjöd Rickard via teckenspråk att låna hennes moppe så han kunde kör och leta efter bensin istället för att traska. Vi gav henne 50 bath som tack och hon blev så tacksam!
Thailändarna är sannerligen ett gott folk som gärna hjälper till och alltid har ett leende på läpparna. Till skillnad från oss tråkiga svenskar som inte ens kan sätta sig jämte någon på bussen eller ännu värre le mot någon man inte känner!
Jag önskar jag hade kameran med mig idag men så var tyvärr inte fallet. Jag ska försöka skärpa mig och ta mer bilder!!!

Kommentarer
Postat av: Jo

När kommer ni tillbaka till sweden? och vad är era planer då?



Love

2011-03-23 @ 08:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback