Malaysia

Här kommer bilderna från KL. Vi var inte lika flitiga med kameran som i Samui men detta får duga!
Det var mening att detta skulle vara en bild på den mysiga flygplatsen på Koh Samui men Rickard förstör bilden som vanligt!
Väl framme i Malaysia hade vi siktet inställt på IKEA
Rickard valde mellan prinsesstårta och almondytårta. Det blev det senare alternativet!
En sekund efter denna bild blev jag tillsagd att lägga ner min kamera. Man fick visste inte ta bilder inne på IKEA. Hallå, de ska vara glada att vi delar med oss av våra köttbullar!
Hade jag inte varit mätt upp till hjärnan hade jag gärna tagit en portion till!
Efter IKEA gick vi till Pavillion Mall. Ett superbra köpcenter i KL som låg precis bredvid vårt hotell
Champions League bucklan var på turné. Eftersom ingen av oss är något vidare fotbollsfan så vi ställde oss inte i kön för att få en bild tillsammans med bucklan.
Matavdelningen på Pavillion är superb! (lägg också märke till min nya kavaj!)
Vi käkade på Little Wok så ofta vi kunde. Favorit blev denna, Chicken with Ginger!
Dag 3 var det dags att besöka de omtalade tornen. Tyvärr regnade det så vi tog i princip en bild och sen fortsatte vi vidare. Vi sket även i att åka upp på bron mellan tornen. Jag gjorde det sist jag var i KL och Rickard var inte så intresserad av det!
Vårt favorit-rese-sätt i KL är helt klart Monorailen. Småtåg som går var 5e minut och är nästan alltid charmigt fullproppade. De kostar nästan ingenting heller! Ett måste i KL!
Monorailen tog oss till Times Square Mall där Rickard fick se ett nöjesfält mitt inne i köpcentret!
Jag tjöt av glädje när jag fann Baskin Robbins. En glasskedja som jag trodde bara fanns i USA. De har utan tvekan världens godaste glass!!!
Vi fortsatte vidare till China Town Market, ytterligare ett måste om man är i KL, enligt mig! Superbillig shopping där man måste pruta. Att få ner priset 70% är ingen ovanlighet!
Tillbaka till Koh Samui där vi väntade på båten som skulle ta oss hem!

Kommentarer
Postat av: Daniel Johansson

Saknar du inte tiden att vara hk lärare åt 9b? :)

2011-04-03 @ 19:16:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback