Helgen!

Jag har inte berättat för er ännu vad det var för spännande grej jag skulle göra i fredags efter jobbet. Det var nämligen så att jag var inne i stan (Halmstad!) och kollade på en lägenhet till mig och Rickard. Lägenheten var vår om vi ville ha den och mina förväntningar var skyhöga. Lägenheten var nybyggd, endast två år gammal, och låg väldigt centralt. Tyvärr möttes jag av något sin inte alls nådde upp till de förväntningar jag hade.
Planlösningen var inte alls vad jag väntat mig och lägenheten var så låg i tak att jag ärligt talat inte tror att Rickard skulle kunna stå rak i den. Han hade med all sannolikhet åtminstone inte kunnat gå rak under dörrposterna.
Så tyvärr blev det ett nej och vår jakt fortsätter...
Helgen var, till skillnad från lägenheten, toppen! Det är alltid kul att komma till Uppsala och träffa Rickards familj, och eftersom Rickards mamma fyllt år var hela släkten där på kalas i lördags. Vi åt god mat och begav oss alla sedan ner till stan för en 3-kamp på Bowlaget. Vi tävlade i bowling, bilkörning och skytte. Bowligen var mitt enda säkra kort och där kammade jag hem en andra plats av 12 tävlande. Något strålande reslutat i körningen och skyttet kan däremot inte skryta med. Mitt lag, ett så kallat dreamteam, slutade på en totalt delad andra plats... av tre lag! :)
Att lämna Rickard och åka tillbaka hem är lika tråkigt varje gång.. eller nej, nu ljuger jag. Det blir tråkigare för varje gång. Distasförhållande är botten och jag önskar att det snart kommer närma sig ett slut på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback