MELODIFESTIVALEN DELTÄVLING 3 - SUMMERING

Youngblood - Youngblood
Ganska töntigt. Jag hade förväntat mig en bättre låt med tanke på att Fredrik Kempe var upphovsman. Killarna har ganska dåliga röster, konstiga kläder (speciellt killen i söndrig skjorta!) och det kändes som en sämre version av Eric Saades Manboy.

Maria Ben Hajji - I mina drömmar
Årets webbjoker Maria ställde upp med en bra låt. Jag har gått och nynnat på låten för mig själv nu i veckan och det är ett bra betyg. Tyvärr klarade hon inte av de höga tonerna och rösten sprack lite ibland. Klänningen var fin men hade slitsen varit lite lite högre hade man kunnat se rakt in till muffen, inte så glamoröst!
Mattias Andreasson - Förlåt mig
Helt klart en av årets sämsta låtar. Låtar som varken är uptempo eller lugna går inte alls hem hos mig. Nej, den enda som fixar det är Justin Timberlake och honom kan du, Mattias, tyvärr inte jämnföra dig med. Nej, otroligt dåligt och att han svär gör det bara ännu trashigare.. och inte tala om harembyxan eller linnet som utan tvekan toppar sveriges-fulaste-linne-listan. Jag säger som jag sa om Alcazar-Andreas: gå tillbaka till dina kollegor i EMD (om de vill ha dig tillbaka efter denna flopp) och skippa svenskan!
Love Generation - Just a little bit
Tufft. Bra. Snyggt! Full pott från mig minus outfiten. Jag älskar inte att de glömde ena benet hemma, annars har jag inget att klaga på. Väldigt synd att de missade både finalen och andra chansen, de hade hört hemma i båda två.
Carolina Wallin Perez - Sanningen
Ganska speciell och udda låt. Inte min stil. Jag tänker P3 och människor med lite retrostil. Fattar ni? Jag fattar knappt själv men det jag vill komma till är att den är väldigt långt ifrån min typ av musik. Klänningen var fin på henne men att ha en lugg som börjar i nacken är väl ingen frisyr jag kommer ta efter!
Andreas Johnson - Lovelight
Jag har aldrig riktigt gillar Mr. Johnson men när jag hörde Lovelight första gången tyckte jag den var ganska bra... fram till jag insåg att tjyven snott den rakt av den här låten. Hur många gånger har du ställt upp? 7? Hur många gånger har du vunnit? 0, va? Jag tror Andreas har gjort sitt på mello scenen!
Molly Sandén - Why am I Crying
JAA! Vilken revansch Molly gör. Hon är inte längre ett litet barn som står där och sjunger mesiga kärleksballader i någon rosa klännig. Detta var nytt, tufft och faktiskt otroligt gripande. Jag satt som ett ljus under hela framträdandet och bara njöt! Full pott till Molly! Jag ser henne gärna på en 2a plats i finalen!
Björn Ranelid feat. Sara Li - Mirakel
Och när vi ändå är inne på revansch passar ju ingen bättre än Ranelid som skrällade totalt och slog alla kritiker på fingrarna genom att gå direkt till final. Vad tycker jag om detta då? Helt okej! Låten i sig är ganska omodern men ändå katching och sätter sig direkt. Sara Li hade bra tryck i sin pipa och gjorde sin del av låten med barvur. Ranelids kärlekssnack funkar det också, men han kanske kunde skippa det där med att mannen ska sprida sitt säd i 60år? Svenska folket gjorde ju sitt val och de valde att rösta den till final. Hade jag fått välja hade jag hellre sett honom i andra chansen och Love Generation i final.. men nu röstade inte jag och då accepterar jag svenska folkets beslut!

Kommentarer
Postat av: Jo

Äntligen summering!

2012-02-23 @ 16:23:46
Postat av: Karlsson

Haha, jag ÄLSKAR dina summeringar och kommentarer! Ingen kan väl mello som du? Dessutom kollar jag inte på det, så är verkligen kanon att titta in här och få sig en uppfattning :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback