Update!

Min resa till Thailand började i söndagsmorse. Jag tog tåget från Halmstad ner till Köpenhamn, Kastrup för att därifrån flyga till Bangkok. Vanligtvis brukar jag flyga med Qatar Airway och har alltid varit mer än nöjd med dem. Denna gången flög jag istället med Thai AIway, mestadels för att jag flög själv och ville slippa mellanlanda. Tyvärr var jag inte så jättenöjd med dem! Jag har varit bortskämd med Qatar där man har egen TV och fjärkontroll där du kan styra precis vilken av alla hundratals filmer, tv serier eller musik du vill sysselsätta dig med.
På Thai fick man nöja sig med stor bildskärm längst fram i planet där de visade någon halvkass film..jag gav det inte ens en chans eftersom jag satt så långt bak att jag bara såg de översta 30 centimetrarna!
Ska jag fortsätta klaga så måste jag även nämna flygtiderna, jag flög från Köpenhamn kl 14.30 vilken är ganska segt då man i princip flyger förbi natten, bäst är om man flyger senare på kvällen så man kan sova hela resan, speciellt om de är snåla och inte ger mig en tv!!
 
Nåväl, jag överlevde resan trots att jag inte var helnöjd och kom fram till Bangkok som jag skulle! På flygplasten vandrade jag och mitt handbagage en lång väg till inrikesterminalen, därifrån skulle nästa plan ta mig från Bangkok till Koh Samui. Planet var en timme försenat men det gjorde inte så mycket för Bangkok Airways (som jag flög med därimellan) hade en avdelning på flygplatsen där jag fick möjlighet att softa, vila och mätta magen! Vanligtvis brukar de avdelningarna bara vara för members men här var alla passagerare välkomna, members som icke members!! De bjöd på gratis frukostbuffé, internet och en mjuk fotölj att sitta i. Perfekt för att slå ihjäl en extra timme.
 
Resan ut till Koh Samui gick smidigt, det är bara en timme i luften så man hann nästan bara upp och vända. Allt som oftast tar jag istället bussen från Bangkok ner till Chumpoon och därifrån båt till Koh Tao eftersom det är bra mycket billigare och jag är snål, men denna gången slog jag på stora trumman och lyxade till det :)
 
På flyplasten mötte två glada föräldrar upp mig med en stor kram! Jag var både så trött och lycklig att jag fällde en liten tår!
Vi tog taxi vidare till Lomprayah Piren för att åka den sista biten från Koh Samui till Koh Tao, en båtresa som tar lite drygt 2h.
 
Vilken känsla det var att komma i land på Koh Tao. Glädjen spred sig över kroppen så fort jag satte foten på bryggan! Efter att ha hälsat på några vänner i hamnen var det raka vägen hem till huset och min älskade Loppa! Då var jag tvungen att gråta lite igen! Som jag saknat henne!
 
För att snabbt komma in i rätt dygnsrytm var det bara att bita ihop och hålla sig vaken hela dagen. Efter den långa resan kände jag mig som en flådd råtta, sliten och illaluktande stod dusch överst på min lista. Förutom det hängde jag på Loppan som ett plåster i arslet, packade upp min väska, tog moppen för att hälsa på en av mina bästa vänner på ön, Meuk och åt en helt fantastisk middag på Bingos, chicken cashew med ris! 
 
När det var dags att sova somnade jag som stocken och vaknade inte förens 13 timmar senare!
 
Idag har jag haft min första heldag, en dag som inte ha bestått av mycket vettigt! Jag har inte ens fått på mig en bikini trots att solen har gassat på och det har varit utåthelvetet varmt! Istället har jag bevakat mamma och pappa som har jobbat i trädgården, det är ju bäst att någon tittar till dem så det inte blir fel! 
 
Imorgon hoppas jag återigen på fint väder (tyvärr säger prognosen motsatsen) och då får det bannemig bli ett dopp i det blå, pool som hav spelar inte mig någon roll!
Lovar att ta bilder också, nu blev det en jädrans massa text bara!!!
 
För er som inte orkat läsa allt kommer här en sammanfatting:
Resan gick hyffat bra, jag är framme och det är varmt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback