Wok a'la Julia

När jag redan skrivit om mat kan jag lite gärna fortsätta. Jag måste nämligen tips om en supersmidig och god rätt. Wok a'la Julia. Det tar bara 15 minuter att slänga ihop och är en smakupplevelse utöver det vanliga :)
Det ni behöver är: kycklingfilé el. biff,  valfria grönsaker (zuccini och broccoli är mina favoriter), cashewnötter, böngroddar, vattenkastanjer, mycket bambuskott, cocosmjölk, oystersås, sweetchilisås och nudlar.
Först börjar man med att woka kycklingbitarna. När de är klara tar man bort dem från pannan och lägger istället i grönsakerna och nötterna. Woka på högvärme i några minuter till grönsakerna blivit sådär lite halvmjuka. Lägg sedan i kycklingbitarna igen.
Häll sedan på cocosmjölken (jag brukar använda en hel burk), sweetchilin och oystersåsen. Självklart lite salt & pepper på det också!
Inga mått är nödvändiga, det är bara till att höfta på att gå efter vad man själv tycker om.
Bon appetite!

Kommentarer
Postat av: Josse

Jullan, jag älskar din blogg!! Längtar tills ni ska till Thailand så jag har något roligt att läsa om medans vi har det kallt och kyligt hemma i svea!!

2010-10-06 @ 22:56:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback